De lancering van de LEGO x Adidas ZX 8000 sneaker was vanwege de beperkte beschikbaarheid enigszins teleurstellend, maar het goede nieuws is dat dit niet het enige product zal zijn van de twee bedrijven. LEGO en Adidas gaan de komende jaren namelijk samenwerken en de eerste collectie van LEGO x Adidas komt in december 2020 op de markt.
LEGO x Adidas
In december zullen er producten van Adidas voor verschillende sporten en een actieve levensstijl op de markt worden gebracht, gevolgd door andere producten in 2021. LEGO en Adidas richten zich met deze nieuwe collectie op zowel kinderen als volwassenen. Het zal niet alleen gaan om kleding, maar ook om sneakers en waarschijnlijk andere producten. Er zijn in het verleden al minifiguren met de iconische drie strepen uitgebracht, waardoor het ons ook niet zal verbazen wanneer er enkele LEGO-sets op basis van de samenwerking zullen verschijnen.
LEGO en Adidas hebben in 2017 al besloten om samen te gaan werken en sinds 2018 wordt er actief gewerkt aan producten. Fans kunnen erop rekenen dat de collecties alles leveren wat ze van de LEGO en Adidas gewend zijn: kleurrijke, inventieve concepten die tot de verbeelding spreken en een gevoel van optimisme.
“Het is onze missie om de bouwers van morgen te inspireren en te ontwikkelen en kinderen te helpen creatief te zijn en de vaardigheden te leren die ze nodig hebben om te gedijen”, aldus Julia Goldin, Chief Marketing Officer bij de LEGO Group. “Geweldige speelervaringen zijn een leuke manier om te leren en creatief zelfvertrouwen op te bouwen, dat geldt ook voor sport en daarom zijn we zo enthousiast over deze samenwerking. Spel en sport laten kinderen de samenwerking en de principes van fair play ervaren en hierdoor bouwen ze mentale veerkracht op. Dit zijn cruciale levensvaardigheden die kinderen kunnen helpen hun volledige potentieel te ontsluiten.”
Aimee Arana, SVP General Manager, Global Training bij Adidas zei: “Ons doel is om de kracht van sport te gebruiken om levens te veranderen, gebaseerd op creativiteit als middel om mensen van alle leeftijden en achtergronden te inspireren. Een innovatieve partner als de LEGO Groep stelt ons in staat om samen nieuwe concepten en producten te bedenken die op een inclusieve manier creativiteit stimuleren en vooral de ontwikkeling van jongere generaties helpen.”