Goed nieuws voor fans van autosport, want vandaag heeft LEGO een meerjarige samenwerking aangekondigd met de Formule 1. Deze samenwerking, die in 2025 van start gaat en betrekking heeft tot alle 10 teams, zal beide fanbases aanspreken door middel van interactieve evenementen, online content en sets. Op de website van LEGO wordt inmiddels afgeteld en ook zijn er contouren te zien van meerdere minifiguren.
Lees ook → LEGO komt in mei 2025 mogelijk met speciale F1 Minifigures Series
LEGO x Formule 1
De samenwerking begint met fanzones bij Grands Prix en content op de digitale platforms van LEGO. Uit recent onderzoek blijkt dat Formule 1 steeds populairder wordt onder jongeren. Meer dan vier miljoen kinderen tussen 8 en 12 jaar volgen de sport actief in de EU en VS, terwijl 40% van de Instagram-volgers jonger is dan 25 jaar.
Nieuwe producten zullen Formule 1-teams in LEGO-vorm tot leven brengen. Het zal hier gaan om sets voor peuters (DUPLO) en kinderen van alle leeftijden, tieners en volwassenen. Volgend jaar zal de nadruk liggen op het verbinden van fans met innovatie, technologie en engineering via LEGO. Er komen interactieve fanzones tijdens het seizoen en producten die de technische geschiedenis van de sport vieren. LEGO schrijf dat fans de Formule 1 kunnen herbeleven door iconische momenten van het circuit, de pitlane en garages met stenen na te bouwen.
Julia Goldin, Chief Product & Marketing Officer van de LEGO Group, zegt: “We hebben een trotse geschiedenis van het nabouwen van F1-auto’s in LEGO-vorm. Deze nieuwe samenwerking brengt de spanning van de sport nog dichter bij de fans en stelt hen in staat hun passie te vieren met LEGO’s creativiteit en verbeeldingskracht.”
Emily Prazer, Chief Commercial Officer van Formula 1, voegt toe: “Met deze samenwerking kunnen fans de wereld van Formule 1 steen voor steen opnieuw creëren, terwijl ze de complexiteit van de sport ontdekken. We kijken ernaar uit om de drama en sensatie van Formule 1 te delen met de gepassioneerde bouwers van de LEGO Group.”
In 2025 zal LEGO aanwezig zijn bij belangrijke races om het 75-jarig jubileum van het FIA Formula 1 World Championship te vieren. Fans kunnen uitkijken naar nieuwe producten, ervaringen en content die perfect aansluiten bij de start van het Formule 1-seizoen in 2025.
Christiaan
Hi Hoi Mooi Ja ja