LEGO en Universal Music hebben vandaag officieel hun nieuwe samenwerking gepresenteerd. Vanaf maaart 2021 kun je met LEGO VIDIYO je eigen muziekvideo’s maken. Het concept lijkt een combinatie te zijn van LEGO, TikTok en het door Hasbro uitgegeven DropMix.
LEGO VIDIYO
VIDIYO is een app voor het maken van muziekvideo’s en richt zich op kinderen van 7-10 jaar, die BeatBits met speciale effecten kunnen scannen en sociale muziekclips kunnen maken. Deze effecten variëren van confetti-regen en röntgenvisie tot een saxofoonsolo. Er is een app waarmee kinderen hun eigen mixen kunnen maken en deze kunnen uploaden. Daarnaast kun je ook zelf in de video verschijnen.
Hoe werkt het?
- Selecteer in de app een nummer waarop je de video wilt maken.
- Gebruik de app om de bandleden tot leven te brengen.
- Selecteer de BeatBits die je wilt gebruiken voor de speciale effecten.
- Kies een podium en maak gebruik van de BeatBits om de video te maken.
- Klaar? Sla de video op en upload deze via de VIDIYO-app.
LEGO VIDIYO is een samenwerking met Universal Music Group, die gelicentieerde muziek levert die in de video’s kan worden gemixt. In maart verschijnen in de LEGO Shop zes kleinere sets voor €19,99 per stuk. Naast een bijbehorend minifiguur worden ook de BeatBits meegeleverd.
Vanaf maart zijn de volgende sets beschikbaar in de LEGO Shop:
- LEGO VIDIYO 43101 MF Wave 1
- LEGO VIDIYO 43102 Mermaid
- LEGO VIDIYO 43103 Pirate
- LEGO VIDIYO 43104 Alien
- LEGO VIDIYO 43105 Llama
- LEGO VIDIYO 43106 Unicorn
- LEGO VIDIYO 43107 Robot
In de promovideo zie je al enkele nummers op een smartphone die zeker in de app zullen worden opgenomen: Mabel – Don’t Call Me Up, Marshmello – Happier, Imagine Dragons – Believe, 5 Seconds of Summer – Youngblood en Meduza – Piece of Your Heart.
De lengte van uw muziekvideo’s is standaard één minuut, maar kan worden ingekort tot 5, 10, 15 of 20 seconden. Als je besluit om de voltooide clip in de LEGO VIDIYO-app te publiceren, wordt deze van tevoren gecontroleerd. Als er kinderen te zien zijn, dan wordt de video niet publiekelijk getoond, maar gebruikers kunnen deze op elk gewenst moment privé opslaan. De app is vanaf 16 feburari 2021 te downloaden in de App Store of Google Play.